aikakulta.fi - Verkkokaupan asiakaspalvelu


Tilaaminen


Tuotteiden tilaaminen aikakulta.fi -verkkokaupasta on helppoa. Tuotteita voit selata tuotekategorioittain käyttämällä yläpalkin valikkopalkin painikkeita tai etsimällä kirjoittamalla hakusana yläpalkissa olevaan hakukenttään.

Tuotteet siirretään ostoskoriin "Lisää ostoskoriin" -painiketta painamalla. Arvion tilauksen toimituskuluista näät sivun oikeasta laidasta yhteenveto kohdasta. Koko tilaustasi pääset tarkastelemaan painamalla sivun oikeassa yläkulmassa olevaa Ostoskori / Siirry kassalle painiketta. Ostoskoria voit muokata kassalla poistamalla tai lisäämällä tuotteita.

Tilaus vahistetaan ja tuotteet maksetaan kassalla. Kun tilaus on vahvistettu ja onnistuneesti maksettu, sinulle tulee tilausvahvistus antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilausvahvistusta ei tule, tarkistathan myös sähköpostitilisi roskapostikansion, koska useissa sähköpostipalveluissa roskapostisuodatin saattaa estää tilausvahvistuksen saapumisen.

Verkkokaupasta tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröitymällä aikakulta.fi -verkkokaupan asiakkaaksi, voit seurata tilaushistoriaasi ja seurata helpommin tilauksiasi. Pääset rekisteröitymään ja luomaan oman asiakastilin täältä

Mikäli sinulla on kysyttävää tilaamisesta, ota rohkeasti yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostilla verkkokauppa(at)aikakulta.fi tai puhelimitse p. 050 5824 056


Toimitustavat


Aikakulta.fi -verkkokaupassa voit valita tilauksellesi toimitustavan seuraavista vaihtoehdoista:

Postipaketti 3,90 euroa - Nouto lähimmästä postin palvelupisteestä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksen käsittelystä.

Postipaketti 3,90 euroa - Nouto postin pakettiautomaatista pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksen käsittelystä.

Posti Kotipaketti 8,90 euroa - Toimitetaan suoraan kotiovellesi pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksen käsittelystä.

Posti Express-paketti 10,90 euroa - Toimitetaan suoraan kotiovellesi tai työpaikallesi pääsääntöisesti 1 arkipäivän toimitusajalla tilauksen käsittelystä riippuen tilauksen kellonajasta.

Matkahuolto Lähellä-paketti 4,90 euroa - Toimitetaan Matkahuollon pakettiautomaattiin tai lähimpään toimipisteeseen 1-3 vuorokauden toimitusajalla tilauksen tekemisestä riippuen tilauksen kellonajasta.

Nouto myymälästä 0,00 euroa - Nouto Järvenpään myymälästä jopa samana päivänä tilauksen tekemisestä.

Kaikki tilaukset joiden arvo yli 70,00 euroa ilman toimituskuluja Postin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin.

Saat tilauksen jälkeen sähköpostiisi tilausvahvistuksen, jossa lähetyksen seurantanumero, jolla voit seurata lähetyksesi kulkua. Saat sähköisen saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla kun lähetys on noudettavissa.

Postin toimitustavoilla tehtyjä tilauksia voit seurata seurantanumerolla tästä linkistä.

Matkahuollon toimitustavoilla tehtyjä tilauksia voit seurata seurantanumerolla tästä linkistä.

Mikäli sinulla on kysyttävää toimitustavoista, ota rohkeasti yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostilla verkkokauppa(at)aikakulta.fi tai puhelimitse p. 050 5824 056


Maksutavat


Aikakulta.fi -verkkokaupassa ostokset voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

  • Pankkien verkkomaksuna (Osuuspankki, Nordea, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Aktia, Ålandsbanken, Danske Bank, S-Pankki, Handelsbanken ja Pop-Pankki.
  • Visa, Mastercard, Business Eurocard tai American Express luottokorteilla.
  • Mobile Pay
  • Klarna - Maksa myöhemmin
  • Klarna - Pilko maksusi
  • Verkkopankkissa, Maksukortilla tai Mobile Paylla maksettaessa maksujen välityksen toteuttaa Paytrail. Maksun saajana tiliotteella näkyy Paytrail Oyj

    Klarna - Maksa myöhemmin -maksutapa tarkoittaa maksamista laskulla. Laskulla saat mahdollisuuden maksaa 14 päivää sen jälkeen, kun tuotteet on lähetetty. Lisätietoa Klarna - Maksa myöhemmin maksutavasta löydät täältä. Sopimusehdot tästä linkistä.

    Klarna - Pilko maksusi -maksutapa tarkoittaa, että voit jakaa tilaussumman tasaisiin kuukausieriin. Käyttämällä “Pilko maksut” -vaihtoehtoa asianmukaisesti voit jakaa maksusi eri kuukausille ja pitää kuukausimenosi hallinnassa. Lisätietoa Klarna - Pilko maksusi maksutavasta löydät täältä. Sopimusehdot tästä linkistä.

    Maksutavat Aikakulta.fi -verkkokaupassa

    Mikäli sinulla on kysyttävää maksutavoista, ota rohkeasti yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostilla verkkokauppa(at)aikakulta.fi tai puhelimitse p. 050 5824 056


    Palautukset


    Mikäli et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen, sinulla on maksuton 30-vuorokauden palautusoikeus koko tilauksellesi tai osalle siitä.

    Palautus tulee tehdä postin kautta, tai suoraan Aika-Kulta Oy:n myymälään. Palautuksessa tuotteet on pakattava huolellisesti.

    Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteet, joissa on ns. kiinteä hintalappu (esimerkiksi sormukset), tulee hintalappu olla kiinnitettynä tuotteeseen alkuperäisellä tavalla. Palautusoikeus ei koske kaiverruksella tilattuja tuotteita, eikä tiettyjä tilauksesta valmistettavia tuotteita.

    Palautuksesta tulee aina tehdä ennakkoilmoitus verkkokaupan asiakaspalveluun, josta annetaan postin asiakaspalautustunnus. Palautus tulee tehdä postin asiakaspalautuksena. Ennakkoilmoitus tulee tehdä sähköpostilla verkkokauppa(at)aikakulta.fi tai puhelimitse p.0505824056. Voit palauttaa tuotteen ilman kuluja myös myymäläämme. Postitse tehtävät palautukset tulee tehdä osoitteella:

    Järvenpään Aika-Kulta Oy
    Sibeliuksenkatu 6
    04400 JÄRVENPÄÄ

    Palautuksesta tulee aina pyytää postista kuitti, jolla voidaan näyttää toteen lähetyksen palautus.

    Tuotteen noutamatta jättäminen Postin tai Matkahuollon toimipisteistä ei ole palautus. Aika-Kulta Oy:lle palautuneiden noutamatta jääneiden lähetysten kulut veloitetaan tilaajalta. Veloitus palautuvien lähetysten osalta on 15,00 euroa joka koostuu lähetyksen pakkaus- ja postituskuluista.

    Aika-Kulta Oy ei hyväksy palautuksia, joista ei ole tehty yleisissä toimitusehdoissa mainittua ennakkoilmoitusta.


    Usein kysyttyä


    Tein tilauksen onnistuneesti, mutta en saanut tilausvahvistusta?

    Järjestelmästämme lähtee onnistuneen tilauksen jälkeen automaattisesti tilaajalle tilausvahvistus annettuun sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilausvahvistus ei tule perille 15-minuutin kuluessa, kannattaa tarkistaa sähköpostin hallinnassa oleva roskapostilaatikko. Monet sähköpostipalveluntarjoajat käyttävät tiukkaa roskapostinsuodatusta, jolloin kansioon päätyy toisinaan myös aiheellisia sähköposteja kun lähettäjänä on automaattinen järjestelmä. Kannattaa myös tarkistaa, oletko kirjoittanut sähköpostiosoitteesi oikein tilausta tehdessäsi.

    Mikäli tästäkään huolimatta tilausvahvistus ei tule perille, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin tarkistamme tilauksesi tilan.

    Missä tilaukseni menee?

    Tilausvahvistuksen saapumisen jälkeen, tilaus odottaa varastollamme käsittelyä. Tämän jälkeen tilaajalle tulee vielä toimitusvahvistus kun tilaus käsitellään, jonka jälkeen se siirtyy kuljetukseen. Toimitusvahvistuksessa on valitun toimitustavan tarjoajan (Posti tai Matkahuolto) seurantanumero, jolla lähetyksen kulkua voidaan seurata. Lähetyksen seuranta ei toimi heti toimitusvahvistuksen saapuessa, lähetys näkyy seurannassa kun se rekisteröidään postin toimesta.

    Postin toimitustavoilla tehtyjä tilauksia voit seurata seurantanumerolla tästä linkistä.

    Matkahuollon toimitustavoilla tehtyjä tilauksia voit seurata seurantanumerolla tästä linkistä.

    Sain tilaukseni mutta haluan kuitenkin palauttaa tuotteen. Kuinka toimin?

    Verkkokaupassamme tehdyillä tilauksilla on maksuton 30-vuorokauden palautusoikeus. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske kaiverrettuja tuotteita eikä joitain tilauksesta valmistettuja tuotteita. (Kuten Festive-sormukset) Kaikista palautuksista tulee kuitenkin tehdä ennakkoilmoitus asiakaspalveluumme.

    Tarkistathan vielä ennen tilauksesi palautusta, että ehdot palautusoikeuteen täyttyvät. Tarkemmat ohjeen näet tästä linkistä.

    Voinko vielä peruuttaa tilaukseni?

    Kyllä voit. Tilauksen voi peruuttaa siihen asti, kunnes olemme käsitelleet tilauksen ja antaneet sen valitsemasi toimitustavan mukaisen yrityksen kuljetettavaksi. Kaiverrettujen tuotteiden, tai tilauksesta valmistettavien tuotteiden osalta peruutus ei yleensä ole mahdollista vaan tilaus on sitova. Sitova tilaus on kuitenkin mahdollista peruuttaa siihen asti, kunnes toimitamme tuotteen kaiverrukseen tai tilattavan tuotteen tilaukseen. Tällaisissa tapauksissa voit olla yhteydessä mahdollisimman pian asiakaspalveluumme.

    Mikäli olemme ehtineet toimittaa lähetyksesi kuljetukseen ennenkuin saamme ilmoituksen peruutuksesta, voi tilauksen kuitenkin vielä palauttaa sen vastaanottamisen jälkeen. Tarkemmat ohjeet palautukseen voit lukea tästä linkistä.

    Tilaamalleni tuotteelle on myönnetty takuu, kuinka toimin jos tuotteessani ilmenee takuunalainen vika?

    Tuotteet joille on myönnetty takuu, on takuu yleisesti maahantuojan tai valmistajan myöntämä takuu. Tuotteissa, joissa on kansainvälinen takuu, voidaan takuuasiat hoitaa myös paikallisen virallisen jälleenmyyjän kautta. Takuuasiat voi joissain tapauksissa (esimerkiksi rannekelloissa) hoitaa paikallisen kyseistä merkkiä myyvän jälleenmyyjän kanssa, mutta takuuasioiden käsittelykäytäntö on aina paikallisen liikken päätettävissä.

    Takuuasiat voi hoitaa ilman kustannuksia meidän kauttamme. Takuunalaisen vian omaava tuote on lähtökohtaisesti toimitettava meille. Ole kuitenkin ensin yhteydessä asiakaspalveluumme. jotta voimme antaa tarkemmat ohjeet asian hoitamiseksi.

    Tuotesivulla lukee Varastossa, onko tuotetta myymälänne varastossa?

    Pääsääntöisesti kyllä. Suurin osa tuotteistamme meiltä löytyy myös myymälän varastossa. Osa tuotteista on kuitenkin maahantuojan varastotuotteita.

    Mikäli haluat tarkemmat tiedot tuotteen saatavuudesta, voit olla yhteydessä myymäläämme niin varmistamme tarkan varastotilanteen.

    Löysin mielenkiintoisen tuotteen ja tarvitsen sen nopeasti, voinko noutaa sen heti myymälästänne?

    Mikäli tuote on myymälämme varastossa, voit tehdä siitä tilauksen ja valita toimitustavaksi Nouto-myymälästä. Käsittelemme myymälästä noudettavat tilaukset yleensä viimeistään seuraavana arkipäivänä.

    Jos tuote on myymälämme varastossa, sen voi tietysti myös maksaa myymäläämme noudettaessa käteisellä tai maksukorteilla. Mikäli asia on kiireellinen, kannattaa kuitenkin olla meihin yhteydessä niin varmistamme tuotteen saatavuuden.